جهاد مجازی

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جهاد مجازی

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم

سوره مبارکه اعراف آیه 86

وَلاَ تَقْعُدُواْ بِکُلِّ صِرَاطٍ تُوعِدُونَ وَتَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَتَبْغُونَهَا عِوَجًا وَاذْکُرُواْ إِذْ کُنتُمْ قَلِیلًا فَکَثَّرَکُمْ وَانظُرُواْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِینَ

و بر سر هر راهى منشینید تا مؤمنان را تهدید کنید و (آنان را) از راه خدا، که کج جلوه مى دهید بازدارید و یاد کنید زمانى را که اندک بودید، پس خداوند شما را بسیار گرداند و بنگرید که عاقبت مفسدان چگونه بود!

خرید اینترنتی مقوله ای است که در چند سال اخیر به صورت تدریجی جای خود را در میان کاربران حرفه ای اینترنت در کشور باز کرده و در واقع جزئی از زندگی روزمره عموم جامعه را تشکیل داده است. اما همیشه افراد با دو مشکل در این زمینه روبرو بوده اند: 1- سرعت پایین اینترنت و قطع شدن مکرر آن 2- بحث امنیت و نگرانی افراد از اینکه مبادا اطلاعات مربوط به کارت بانکی آن ها توسط یک درگاه نامطمئن پرداخت الکترونیکی فاش گردد. اما با این وجود افراد زیادی به دلیل صرفه جویی در وقت برای خرید مایحتاج خود، کالای مورد نیاز را از این فروشگاه های اینترنتی تهیه می کنند. به دلیل این استقبال گسترده، مسئولین کشور سعی در به رسمیت بخشیدن فروشگاه های خرید اینترنتی و برقراری امنیت بیشتر در فضای کسب و کار الکترونیک کشور نموده و در همین راستا ساز و کارهای قانونی را تدارک دیده اند؛ به این صورت که هر کدام از این فروشگاهها ملزم به اخذ تائیدیه ای از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است می باشند.

با اوج گرفتن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از این سرویس، مشکلات فرهنگی بسیاری در این قبیل معاملات رخ داده است. به گونه ای که برخی از این سایت ها با سوء استفاده از بستر اینترنت و با حمایت پنهان و غیر مستقیم دولت های غربی، توانسته اند جوانان بسیاری را با شیوه های جذاب و فریبنده به دام خود گرفتار کرده و آسیب جدی به بنیان خانواده وارد کنند. از جمله فروشگاه هایی که می توان به آن اشاره کرد مراکز فروش اینترنتی البسه زنان می باشد.

مایه تأسف است که کشورهایی

۳ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۳۱ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۵۱

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و ال محمد و عجل فرجهم

سوره نور آیه 19

"إِنَّ الَّذِینَ یُحِبُّونَ أَن تَشِیعَ الْفَاحِشَةُ فِی الَّذِینَ آمَنُوا لَهُمْ عَذَابٌ أَلِیمٌ فِی الدُّنْیَا وَالْآخِرَةِ وَاللَّهُ یَعْلَمُ وَأَنتُمْ لَا تَعْلَمُونَ"


آنان که (چون عبد اللّه ابیّ سلول و منافقان دیگر) دوست می‌دارند که در میان اهل ایمان کار منکری اشاعه و شهرت یابد آنها را در دنیا و آخرت عذابی دردناک خواهد بود و خدا (فتنه‌گری و دروغشان را) می‌داند و شما نمی‌دانید...

آن زمان که انسان افسار چشم هایش را رها کرد، معصومیت روح خود را نیز در طوفان گناه از دست داد! آغاز دست و پا زدن در منجلاب نیستی شروع شد؛ وسقوط از انسانیت اولین تحفه این هرزگی بود... و آنجاست که خدای سبحان می فرمایند: أُولئِکَ کَالْأَنْعامِ بَلْ هُمْ أَضَلُّ أُولئِکَ هُمُ الْغافِلُونَ...

و سوغاتی این حیوانیت، از دست دادن لذات معنوی و تباهی عمر... و لذت بردن از بوی متعفن گناه و نهایتا آتش خشم خدا دامنگیر انسانی می شود که فتبارک احسن الخالقین در شانش نازل شد...

 راهی که سردمداران تکنولوژی آن را متبحرانه برای تسلط بر روح و روان مخاطب زینت دادند و نهایتا علاوه بر سود های مالی هنگفت، راه آقایی آن ها را برای پادشاهی در دنیا هموار تر می کند، و این همان استفاده حداکثری از ورودی دل انسان ها یعنی چشم ﺍﺳﺖ! چشم یکی از ورودی های دل انسان است که اگر بدون کنترل باشد، روح شخص را تشنه تر می کند درست مانند اینکه شخصی برای رفع تشنگی، آب دریا بنوشد!

فضای مجازی در جمهوری اسلامی ایران نیز از این ترفند پلید عاشقان قدرت در امان نبوده است؛ سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس گواه این ادعاست. متاسفانه مسئولین ما _ان شاء الله نه به طور عامدانه_ با دادن مجوز و بعد از آن عدم نظارت صحیح به ویدئو ها، ﺗﺼﺎﻭﯾﺮ و مطالب خلاف عفت عمومی، مرتکب خیانت به عقاید و فرهنگ ما می شوند. تصاویر مستهجن و ضد دینی که عامل اشاعه ی تفکر نادرست و سوق دادن افراد جامعه به ارتکاب اعمال نا بهنجار و ضد ارزش است، و افکار نوجوانان و جوانان را مسموم کرده، باعث بلوغ زودرس و افزایش فاصله میان بلوغ جنسی و سن مطلوب ازدواج می شود. در نتیجه بیماری های جسمی، روانی، اختلالات شخصیتی، اختلافات خانوادگی و گمراهی های اجتماعی در جامعه افزایش می یابد.

سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس به دلیل جذابیت هایی که برای عموم مردم دارند، می بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرند. لازم است که وزارت ارشاد، وزارت اطلاعات، پلیس فتا و همچنین کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، به عنوان نهادهای نظارتی بر محتوای اینگونه سایت ها، حساسیت بیشتری از خود نشان دهند و مانع از انتشار تصاویر و ویدئوهای ضد اخلاقی و ضد اعتقادی در سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس شوند. چگونه است که ویدئوهایی که از خوانندگان هتاک و ضد انقلاب و یا کلیپ های  موزیک از زنان بی حجاب در سایت هایی مثل آپارات و وتی وی پلاس موجود است؟ به چه علت عکس هایی در لنزور و ویسگون دیده می شود که مصداق اشاعه فحشاست؟

آنچه که زمینه گستاخی عمل در چنین فعالیت هایی را به صاحبان این سایت ها داده است، اظهار ارتباط این سایت ها با برخی وزارت خانه هاست که علاوه بر پوشش موجه خود، سایه بان تعدادی از کاربران خاطی نیز شده است. مع الاسف مسئولان نسبت به فیلم هایی که اعتقادات جوانان و نوجوانان ما را هدف گرفته اند، مسامحه می نمایند. چرا که نوجوانان و جوانان ما در محیطی نفس اعتقادی می کشد، که مرز بین حرام و حلال مشخص نیست... به علاوه در کنار این ضربات مهلک فرهنگی و اعتقادی، به پایه های  اقتصادی کشور هم رحم نمی شود؛ و چندین برابر هزینه ای که باید صرف ایجاد شغل و امورات داخلی کشور شود، صرف خرید پهنای باندی می شود که در سایت های اشتراک گذاری فیلم و عکس استفاده می شود. فضای آزاد و بدون محدودیت، لازمه جذب اقشار گوناگون می باشد؛ زیرا کاربران زیاد، جذب محیطی می شوند که علاوه بر نداشتن محدودیت، پذیرای دیدگاه های متفاوت باشد. متاسفانه اشاعه فحشا، مطالب و عکس های مستهجن، نیاز این سایت ها را رفع می کنند و این خود سبب ایجاد دلالی باند شده که با پشتوانه برخی از عناصر وزارت ارتباطات همراه است.

بی قانونی که بر فضای مجازی کشور حاکم شده، زمینه سوءاستفاده برخی فرصت طلبان و نقض حریم خصوصی افراد را فراهم آورده به گونه ای که به راحتی عکس های شخصی افراد را نشر می دهند. سایه نقض این قوانین بر سر برخی آثار فرهنگی کشور، من جمله آثار ویدئویی افتاده است که بدون رعایت حق کپی رایت، به راحتی انتشار می یابند. هزینه ای که کشور به خاطر این بی تدبیری ها پرداخت می کند، بنیان های اعتقادی، اقتصادی و امنیتی کشور را به لرزه در آورده است...

مسئولین ذی ربط... فاین تذهبون...

والسلام علی عبادالله الصالحین

۱ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۵ خرداد ۹۴ ، ۱۶:۲۰