جهاد مجازی

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

جهاد مجازی

جبهه وبلاگ نویسان مطالبه گر انقلاب اسلامی

فروشگاه های اینترنتی یا حراجی های حیاء

يكشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد وال محمد و عجل فرجهم

سوره مبارکه اعراف آیه 86

وَلاَ تَقْعُدُواْ بِکُلِّ صِرَاطٍ تُوعِدُونَ وَتَصُدُّونَ عَن سَبِیلِ اللّهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَتَبْغُونَهَا عِوَجًا وَاذْکُرُواْ إِذْ کُنتُمْ قَلِیلًا فَکَثَّرَکُمْ وَانظُرُواْ کَیْفَ کَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِینَ

و بر سر هر راهى منشینید تا مؤمنان را تهدید کنید و (آنان را) از راه خدا، که کج جلوه مى دهید بازدارید و یاد کنید زمانى را که اندک بودید، پس خداوند شما را بسیار گرداند و بنگرید که عاقبت مفسدان چگونه بود!

خرید اینترنتی مقوله ای است که در چند سال اخیر به صورت تدریجی جای خود را در میان کاربران حرفه ای اینترنت در کشور باز کرده و در واقع جزئی از زندگی روزمره عموم جامعه را تشکیل داده است. اما همیشه افراد با دو مشکل در این زمینه روبرو بوده اند: 1- سرعت پایین اینترنت و قطع شدن مکرر آن 2- بحث امنیت و نگرانی افراد از اینکه مبادا اطلاعات مربوط به کارت بانکی آن ها توسط یک درگاه نامطمئن پرداخت الکترونیکی فاش گردد. اما با این وجود افراد زیادی به دلیل صرفه جویی در وقت برای خرید مایحتاج خود، کالای مورد نیاز را از این فروشگاه های اینترنتی تهیه می کنند. به دلیل این استقبال گسترده، مسئولین کشور سعی در به رسمیت بخشیدن فروشگاه های خرید اینترنتی و برقراری امنیت بیشتر در فضای کسب و کار الکترونیک کشور نموده و در همین راستا ساز و کارهای قانونی را تدارک دیده اند؛ به این صورت که هر کدام از این فروشگاهها ملزم به اخذ تائیدیه ای از مرکز توسعه تجارت الکترونیکی کشور که وابسته به وزارت صنعت، معدن و تجارت است می باشند.

با اوج گرفتن فرهنگ خرید اینترنتی و افزایش استفاده از این سرویس، مشکلات فرهنگی بسیاری در این قبیل معاملات رخ داده است. به گونه ای که برخی از این سایت ها با سوء استفاده از بستر اینترنت و با حمایت پنهان و غیر مستقیم دولت های غربی، توانسته اند جوانان بسیاری را با شیوه های جذاب و فریبنده به دام خود گرفتار کرده و آسیب جدی به بنیان خانواده وارد کنند. از جمله فروشگاه هایی که می توان به آن اشاره کرد مراکز فروش اینترنتی البسه زنان می باشد.

مایه تأسف است که کشورهایی که آوازه بی بند و باری آنان گوش فلک را پر کرده، امروزه برای نوع پوشش بانوان خود حد و مرز تعیین می کنند. اما در کشور ما، جایی که قانون آن بر پایه ی احکام مترقی اسلامی است، در قالب این فروشگاههای اینترنتی و برای رسیدن به سود مادی بیشتر به ترویج پوشیدن لباس های زننده و استفاده از جذابیت های کاذب ظاهری می پردازند. امروزه وقتی به دنبال یک نرم افزار صفحات سایت های دانلود را مرور می کنیم مدام چشم هایمان به تبلیغات محرکی می افتد که بیش از تبلیغ محصول به دنبال تبلیغ پوشش زننده و معارض با هنجارهای اسلامی هستند. نوع پوشش زنان در تبلیغات این فروشگاه های اینترنتی، نتیجه ای جز ترویج مد های غربی که تحریک پذیری جنسی و عادی سازی برهنگی را به دنبال دارد، نخواهد داشت. مایه تاسف است که مسئولان در نهادهای نظارتی، چشمان خود را بر این اشاعه فحشاء در قالب فروشگاه اینترنتی بسته اند و هیچ اقدام موثری در راستای کنترل و نظارت بر محتوای مجرمانه اینگونه سایت ها ندارند. جذابیت بیش از پیش پوشش ها و تنوع آن باعث می شود، بانوانی که مجذوب این تبلیغات می شوند از این پوشش غربی و ضد اسلامی الگو بگیرند. هنگامی که به این تبلیغات در وب سایت های ایرانی نگاه می کنیم متوجه می شویم ژست زنان و زاویه عکاسی به گونه ای است که با اثرگذاری بر ذهن مخاطب او را به سمت انحرافات جنسی و فساد اخلاقی سوق می دهد و با عادی سازی این نوع پوشش، هنجارهای اخلاقی و اعتقادی به تدریج زیر پا گذاشته می شود. به راستی چگونه می توان سکوت و تغافل نهاد های نظارتی مانند پلیس فتا، کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه اینترنتی، وزارت اطلاعات، وزارت ارتباطات و... نسبت به این مسائل خلاف عفت و غیر اخلاقی را توجیه نمود؟

به نظر می رسد هم اکنون فضای مجازی، بیش از آنکه در خدمت انسان باشد، به تسخیر شیطان درآمده و دیری نخواهد پایید که با کم کاری مسئولان و عدم نظارت دقیق بر محتوا و نوع تبلیغات این سایت ها، عاقبت کار به جایی برسد که در نقد اینترنت نجس آمریکایی و این سایت های خرید و فروش اینترنتی هم نتوان کلامی نوشت.

بر طبق قانون یکی از ماموریت های اصلی دفتر تبلیغات واطلاع رسانی فرهنگ و ارشاد اسلامی، نظارت بر آگهی های تبلیغاتی و انطباق آن با موازین شرعی و قانونی کشوراست؛ ولی در کمال تاسف شاهد بی تفاوتی و بی غیرتی مسئولان فرهنگی در قبال این هنجارشکنی ها هستیم.

در حالی که امام خامنه ای با هوشیاری و بصیرت مثال زدنی خود از همان سال های ابتدایی پس از دفاع مقدس، از توطئه و شبیخون فرهنگی دشمن خبر داده بودند جای بسی تعجب است که سیاست گذاران فرهنگی و دستگاه های نظارتی از جمله پلیس فتا در مقابل این حجم وسیع تهاجم فرهنگی خاموش نشسته اند. امیدواریم که نهادهای مسئول از این خواب غفلت بیدار شده و سریعا اقدامات لازم را در جهت جلوگیری از ترویج فرهنگ منحط غربی و به انحراف کشیده شدن جوانان این مرز و بوم انجام دهند.

الحمدالله رب العالمین

 

 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۳۱

نظرات  (۳)

سلام از وبلاگ خوبتون بهره مند شدیمخدا قوت ممنون میشیم به ماهم سر بزنین و مارو با نظرات خوبتون خوشحال کنینhttp://medadsyah.blog.ir/ مداد سیاه پاتوق خوبی برای نوجووناس مطالبتون خیلی جالبه برای نسل جوون
پاسخ:
وعلیکم سلام و رحمه الله
ممنونم بزرگوار
سلام. از دغدغه مهمی که با قلم خوبتون به آن پرداختید استفاده کردم امیدوارم مسئولین محترم هم از خواب غفلت بیدار شوند . و من الله التوفیق
پاسخ:
وعلیکم سلام و رحمه الله
ان شاء الله

سلام، با تشکر از شما

 

"فروشگاه های اینترنتی یا حراجی های حیاء"

 

با آدرس: http://www.harfeto.ir/News/23926.html

 

در سایت حرف تو انتشار یافت.

 

هدیه سایت حرف تو: پیامبر اکرم (ص) فرمود: عبادت هفتاد جزء است و بالاترین و بزرگترین جزء آن کسب حلال است.

 

منتظر مطالب ارزنده شما هستیم.

 

یا علی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی